Monday, October 5, 2009

LOKASI JIN PADA TUBUH BADAN MANUSIA

Mengikut pengalaman beberapa perawat dan pesakit yang saya pernah jumpa, mereka ada menyatakan bahagian-bahagian yang sakit tak tentu pasal akibat gangguan...disini saya letakkan beberapa tempat mereka suka lepak :-

1. Bahagian kepala :-

Ubun Ubun kepala : sering menyebabkan lemah angota seluruh tubuh dan sering juga menyebabkan sakit kepala. Meradang tak tentu pasal dan tidak boleh berfikir secara akal yang biasa. Mula bercakap dan memaki hamun tidak kena tempat. Biasanya sihir atau gangguan ini amat menyesakkan mental seseorang. Kepala juga boleh menjadi gatal gatal yang amat sangat.

Mata : Jika jin itu bertenggek dimata pesakit pesakit akan rasa mengantuk, lesu dan kadang kadang boleh nampak benda benda yang menakutkan. Ia juga berkaitan dengan kepala dimana jika ia adalah sihir pemisah maka mata akan melihat pasangan seperti amat hina dan amat benci pada pasangan.

Hidung : Menyebabkan sesak nafas, hidung berbau busuk/wangi, terhidu bau bau yang busuk atau wangi. Hidung menjadi gatal amat sangat.

Mulut : Menyebabkan ia herot seperti stroke tapi bukan stroke (kita perlu juga ingat stroke juga berkaitan dgn jin ahmar) mulut terkunci. Bila disuruh membaca ayat ayat suci atau sekurang kurangnya mengucap dia tidak mahu terbuka. Santau sihir pada mulut juga akan menyebabkan radang mulut yang luar biasa dimana gigi dan gusi akan bernanah dan berdarah walaupun tidak dapat dikesan oleh perubatan moden. Menguap semasa membaca al-Quran juga menunjukkan gangguan tapi ini gangguan yang biasa sahaja.

2) Anggota badan :-

Leher : Bila jin ini bertapak dibahagian leher biasanya di bahagian bawah rahang mulut dan dibelakang kepala yang berlekuk. Akan menyebabkan sifat malas dan sakit seperti terkehel. Leher juga boleh menjadi senget kekiri atau kekanan biasanya akan kekiri. Walau pun dia cakap lehernya lurus tapi org lain melihat lehernya senget. Benda ini selalu berlaku pada tahap sihir ditempat kerja.

Bahu : Biasanya jika gangguan berlaku dikedua bahu maka ada lah makhluk ghaib yang bertengek dibahu kita. ia menyebabkan rasa malas bergerak akibat berat memikul. Bahu terasa amat lesu letih seperti bekerja sepuluh hari tanpa henti. Biasanya kes begini ada kaitan saka atau pengamal pengamal ilmu ilmu salah. Jin akan duduk dibahu mereka untuk dibawa kemana mana. Menurut ceritanya toyol, hantu raya juga duduk dibahu tuannya. Jadi kalau difikirkan siapakah tuan dan siapa pula hamba?... Dan jika jin itu dari kalangan sihir pula dia biasanya akan duduk sebelah bahu kiri (ini kebiasannya) Paling banyak kes ialah jin yang suka melepak dibahu sebab mudah bertengek dan juga mudah untuk menyerang kepala mangsa.


Tangan : Tangan boleh menjadi kejang kejang, gatal, miang, tidak boleh menggenggam dan tidak boleh membuka genggaman. Tangan juga boleh menjadi panas atau sejuk sedangkan badan terasa biasa sahaja. Tangan juga ada diisi dengan susuk pemberat menggunakan raksa dan sebagainya. Penumbuk pemberat ini amat bahaya jika diamalkan. Tangan juga menjadi ringan untuk melempang menumbuk memukul. Dan Ada juga yang disihir supaya menjadi pemarah dan amat ringan tangan melempang dan menggunakan kekasaran.
Dicatat oleh En Ahmad di 09:40 0 ulasa

No comments: